UKŁAD KIEROWNICZY TO JEDEN Z NAJWAŻNIEJSZYCH PODZESPOŁÓW W KAŻDYM AUCIE. ABY UKŁAD TEN MÓGŁ SPRAWNIE DZIAŁAĆ NALEŻY USTAWIĆ W NIM ODPOWIEDNIE KĄTY M.IN.:
- ZBIEŻNOŚĆ (1) TO RÓŻNICA ODLEGŁOŚCI MIĘDZY OBRĘCZAMI KÓŁ MIERZONA Z PRZODU I Z TYŁU KRAWĘDZI OBRĘCZY. WYRÓŻNIAMY:
- KĄT POCHYLENIA KOŁA (3) TO KĄT ZAWARTY MIĘDZY PŁASZCZYZNĄ KOŁA A PROSTĄ PROSTOPADŁĄ DO PŁASZCZYZNY PODSTAWY.
- KĄT POCHYLENIA SWORZNIA ZWROTNICY (4) TO KĄT JAKI TWORZY SWORZEŃ Z PROSTĄ PIONOWĄ PROSTOPADŁĄ DO POWIERZCHNI PODŁOŻA MIERZONY WZDŁUŻ OSI POPRZECZNEJ POJAZDU.
- KĄT WYPRZEDZENIA SWORZNIA ZWROTNICY (5) TO KĄT MIERZONY POMIĘDZY OSIĄ PIONOWĄ PROSTOPADŁĄ DO PŁASZCZYZNY PODŁOŻA, A OSIĄ JAKĄ TWORZY SWORZEŃ ZWROTNICY MIERZONY WZDŁUŻ OSI PODŁUŻNEJ POJAZDU.
ZALETY PRAWIDŁOWO USTAWIONEJ GEOMETRII UKŁADU ZAWIESZENIA:
- DŁUŻSZA ŻYWOTNOŚĆ OPON I ICH RÓWNOMIERNE ZUŻYWANIE SIĘ, - ŁATWIEJSZE, PEWNIEJSZE I STABILNIEJSZE PROWADZENIE AUTA, - MNIEJSZE RYZYKO UTRATY KONTROLI NAD POJAZDEM.